måndag 29 april 2019

King of Scars - Leigh Bardugo

Titel: King of Scars 
Författare:
Leigh Bardugo
Språk:
Engelska
Serie:
Nikolai Duology #1
Antal sidor:
527
Utgiven:
Januari 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Nikolai Lantsov has always had a gift for the impossible. No one knows what he endured in his country’s bloody civil war—and he intends to keep it that way. Now, as enemies gather at his weakened borders, the young king must find a way to refill Ravka’s coffers, forge new alliances, and stop a rising threat to the once-great Grisha Army.


Yet with every day a dark magic within him grows stronger, threatening to destroy all he has built. With the help of a young monk and a legendary Grisha Squaller, Nikolai will journey to the places in Ravka where the deepest magic survives to vanquish the terrible legacy inside him. He will risk everything to save his country and himself. But some secrets aren’t meant to stay buried—and some wounds aren’t meant to heal.

Kommentarer:
Leigh Bardugo är en av mina favoritförfattare och jag längtade så mycket efter att få läsa King of Scars, och blev jag besviken? Nej inte ett dugg!
Jag har sett lite blandade åsikter om King of Scars men jag älskade den, och den kommer absolut finnas på med på min lista för årets bästa böcker.
Nikolai var en av mina favoritkaraktärer från Shadow and Bone serien och det var bara så underbart att få läsa om honom igen.
Nina som var med i Six of Crows, älskade jag! Hon har blivit en av mina favoritkaraktärer!

Handlingen var lite långsam i början men det gjorde inte mig något då jag älskar karaktärerna så mycket! Sedan blev det bara mer och mer spännande. 
Slutet fick mig att känna alla möjliga känslor och jag längtar ihjäl mig efter nästa bok!

Citat:
“I don't like that word," Nina said, advancing. "Call me Grisha. Call me zowa. Call me death, if you like.”

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...