lördag 16 maj 2020

Av stjärndoft är vi komna - Malin V. Olsson

Titel: Av stjärndoft är vi komna 
Författare:
Malin V. Olsson
Språk:
Svenska
Serie:
Universums mörka hemlighet #2
Antal sidor:
412
Utgiven:
Mars 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible 




Beskrivning från Bokus:
Hur stoppar man en naturkraft så brutal att den inte bara hotar jorden, utan allt liv i hela universum?

Inte ens jag, det artonåriga underbarnet Veronica Harrington, kan svara på det. Däremot vet jag att år 2179 kan bli det sista i mänsklighetens historia. Våldsamma stormar skakar Mars med förödande konsekvenser, även på jorden. Hela solsystemet drabbas av oförklarliga naturkatastrofer. Inte oförklarliga för mig och mitt team, men för resten av världen, och när California Space Centers vidriga direktör vägrar ta hotet på allvar tvingas vi kämpa mot både honom och klockan.

Dessutom smyger sig den årliga höstbalen allt närmare, men jag vill inte gå dit. Hur ska jag kunna glädjas när världen rasar samman, både bokstavligen och för mig känslomässigt. Min pojkvän har ju bara ögon för en annan tjej. En före detta supermodell från Mars.

Kommentarer:
Av stjärndoft är vi komna är fortsättningen på Universums mörka hemlighet och jag tyckte att den här var minst lika bra som första, om inte snäppet bättre!

Handlingen tog tag direkt och sedan var det fullt av spänning, äventyr, vänskap och kärlek och blandningen av dessa var bara så bra.
Jag gillar verkligen författarens språk som är så lättsamt och miljöbeskrivningarna var precis som i första boken, detaljerade och så fina.
Vi får följa samma gäng igen och jag gillar allihopa så mycket, men Veronica är nog favoriten. Hon ställs inför en hel del utmaningar och det var så intressant att läsa om.

Av stjärndoft är vi komma bjöd på ett riktigt spännande äventyr och nu längtar jag efter den tredje boken!

Betyg 8/10

Tusen tack till författaren & Visto förlag för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Den här serien har jag missat men den verkar intressant! Ska kolla upp den första boken på gång! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas du kommer gilla den :)

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...