onsdag 27 maj 2020

Järnrosen - Oskar Källner & Karl Johnson

Titel: Järnrosen 
Författare:
Oskar Källner & Karl Johnson
Språk:
Svenska
Serie:
Imperiets arvingar #2
Antal sidor:
181
Utgiven:
Mars 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Alice och Elias färdas genom galaxen tillsammans med besättningen på rymdskeppet Stillheten. De jagar efter skeppet där deras mamma hålls fången. Målet för resan är rymdstationen Järnrosen.

Väl framme lyckas de hitta och identifiera fiendeskeppet. Problemet är bara att det är fullt med kraokrigare. En räddningsaktion planeras och Elias och Alice är i full färd med att sätta den till verket, när allting plötsligt tar en oväntad vändning.


Kommentarer:
Järnrosen är andra boken i science fiction serien Imperiets arvingar  och den var minst lika bra som första boken!
Jag gillar verkligen syskonen Alice och Elias och att de har så starka personligheter och tar plats.

Handlingen var spännande från början till slut och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända!
Ännu en gång så tillförde de fantastiska illustrationerna så mycket och gjorde verkligen läsupplevelsen så mycket bättre.
När boken var slut kände jag på en gång att jag ville ha mer och jag har för mig att nästa bok släpps i höst och jag längtar så!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...