tisdag 12 maj 2020

Snöugglans sigill - Hanna Blixt

Titel: Snöugglans sigill 
Författare:
Hanna Blixt
Språk:
Svenska
Serie:
Äventyren i Sagofallen #7
Antal sidor:
137
Utgiven:
Maj 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Kampen mellan schackpjäserna är över. Godheten har segrat. Men vem är egentligen Styx? Och vem är Snöugglan? Följ med till Drömmarnas trädgård där allt tog sin början ... 


Snöugglans sigill utspelar sig före de andra delarna och är ett fartfyllt och spännande äventyr bland drakar, slott och mystiska broar tillsammans med de tolv medlemmarna i De vises råd.

Kommentarer:
Snöugglans sigill är den sjunde och avslutade delen i Äventyren i Sagofallen och det är ingen nyhet att jag älskar den här serien, och den här boken var inget undantag!

I de tidigare delarna har vi fått följa med syskonen Sofia och Leo men i den här boken får vi istället läsa om hur allt började i Sagofallen och det var riktigt intressant.

Handlingen var riktigt spännande och det är fullt av äventyr, slott och drakar, och det kan ju inte bli annat än bra. Jag ville hela tiden veta vad som skulle hända och jag kunde inte sluta läsa.
Ännu en gång måste jag också nämna de fantastiska illustrationerna som jag aldrig får nog av.
Om du inte har plockat upp den här serien än så är det perfekt tid att göra det nu när alla delarna är ute och man kan sträckläsa dem.


Snöugglans sigill bjöd på en spännande, fartfylld och fängslande läsning och nu vill jag bara läsa om serien från början!

Betyg 9/10

Tusen tack till författaren och Bubo förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...