onsdag 19 augusti 2020

Tidssvävarna - Anette Junie Holmström

Titel: Tidssvävarna 
Författare:
Anette Junie Holmström
Språk:
Svenska
Serie:
Kompiskvintentten #1
Antal sidor:
184
Utgiven:
April 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Bokus:
Vännerna Pål, Rox, Musse och Molly tvivlar på kompisen NB som påstår att han har uppfunnit en tidsmaskin. Men när NB under ett tidsexperiment börjar få syner av ett tonårsgäng som försvann i Slovenien för 20 år sedan vaknar kompisarnas intresse. Vilka var de försvunna ungdomarna? Och vad var det som hade hänt?

Det tänker de försöka ta reda på med hjälp av tidsmaskinen. Men funkar den verkligen?

När det sedan visar sig att Pål ska på tältsemester med sin pappa till samma plats som tonårsgänget försvann på skruvas spänningen bland vännerna upp.

Men vad är det för konstigheter som Pål råkar ut för hela tiden? Varför är det fotspår i askan? Och varför känner han sig iakttagen?


Kommentarer:
Tidssvävarna är första boken i den fristående serien kompiskvintetten och hur fint är inte detta omslag? Jag gillar verkligen att läsa om tidsresor så jag såg fram emot att dyka ner i Tidssvävarna.

Handlingen var både intressant, spännande och lite mystisk och hade hela tiden ett driv framåt. De korta kapitlen gjorde att boken gick fort att läsa och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.
Det är vardag blandat med lite övernaturligt och som den  fantasy älskaren jag är hade jag gärna haft lite mer fokus på det mystiska och övernaturliga än vardagen. Min favoritdel var mysteriet i Slovenien då det var spännande och lite lagom läskigt.

Vi får träffa ett gäng karaktärer och jag hade gärna lärt känna dem lite mer på djupet än vad man fick, men sedan är inte boken särskilt lång så det förståligt.
Jag tror att detta är en bra bok att börja med om man inte läst så mycket fantasy och vill börja någonstans då det är så pass mycket vardag med i boken.

Tidssvävarna bjöd på spännande läsning med lite övernaturliga inslag och jag ser fram emot att fortsätta med serien när den kommer ut!

Betyg 6/10


Tusen tack till författaren och Visto förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...