söndag 19 november 2023

När vi möts igen - Emma Straub

Titel: När vi möts igen
Författare:
Emma Straub
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
317
Utgiven:
November 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
En bok för alla som varit i New York, förlorat en älskad, undrat om livet kunde blivit annorlunda, eller funderar på att åka till New York 


Dagen innan Alice fyller 40 kan hon konstatera att livet är helt ok. Hon trivs ganska bra på jobbet, med sin lägenhet och sina relationer. Men hennes pappa är allvarligt sjuk och hon kan inte släppa känslan av att hon missat något. 


Till sin stora förvåning vaknar hon morgon därpå i mitten av 90-talet för att återuppleva sin 16-årsdag. Och det är inte bara hennes tonårskropp som chockar henne, eller mötet med den gamla gymnasieförälskelsen, det är framförallt hennes pappa: den vitala, charmiga, 40-nåntingversionen av pappan som hon får möjlighet att återförenas med. 


Beväpnad med ett nytt perspektiv på sitt eget och hans liv är det inte utan att vissa händelser får helt ny mening. Kanske finns det något som Alice borde göra annorlunda om hon kunde?

Kommentarer:
När vi möts igen är en feelgood med en liten twist med tidsresor och jag hade hört mycket gott om denna bok, och jag gillade jag med! Det tog ett tag innan jag riktigt kom i den men när jag väl hade gjort det hade jag svårt att lägga boken ifrån mig och ville bara fortsätta att läsa.
Jag tyckte att boken var fint skriven och jag gillade verkligen hela grejen med tidsresorna och vilka val som påverkade Alice liv. Jag gillade också att läsa om relationen mellan Alice och hennes pappa. Sedan är jag väldigt förtjust i omslaget också, det måste jag nämna. 

När vi möts igen var en charmig feelgood med en spännande twist, och jag kan varmt rekommendera den speciellt nu i november mörkret!

Betyg 7/10
 


Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...