fredag 24 november 2023

Pusselbitar - Matilda Gunnarsson Rathsman

Titel: Pusselbitar 
Författare:
Matilda Gunnarsson Rathsman
Språk:
Svenska
Serie:
Tidsfördriv #2
Antal sidor:
279
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
My lever i en värld där alla vet när de ska dö. Hela sitt liv har hon vetat att hon ska dö som artonåring. Men när hon helt oväntat överlever, och det otänkbara händer, vänds allt upp och ner. Nu har det gått ett år och My lever gömd i en lägenhet tillsammans med Theo, Liv och Lotti, de som inte heller dog när de skulle. Men frågan är om detta egentligen kan kallas för liv? My känner mer och mer att ett liv utan frihet inte är ett liv värt att leva. Samtidigt gnager frågorna och saknaden inom henne. Vad var det som hände? Hur kunde det gå så fel?

Kommentarer:
Pusselbitar är uppföljaren till Tidsfördriv som jag faktiskt läste om innan jag läste Pusselbitar och jag tyckte ännu mer om den vid en omläsning. Jag måste åter igen nämna språket, författaren har ett otroligt fint språk och jag satt och strök under citat under läsningens gång för de var så fina. Det är målande och lite poetiskt över det.
Det var så roligt att få dyka ner i Tidsfördriv världen igen som har ett väldigt spännande koncept och handlingen var spännande och såklart intressant. Det var också roligt att få läsa mer om karaktärerna som alla är så olika varandra.

Pusselbitar är en otroligt fin bok, både på utsidan och insidan och jag ser fram emot att få läsa mera av författaren i framtiden!

Betyg 7,5/10


Tack VoxbyOpal för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...