tisdag 28 november 2023

Under stjärnorna i Paris - Karolina Schützer

Titel: Under stjärnorna i Paris 
Författare:
Karolina
Schützer
Språk:
Svenska
Serie:
Sophia i Paris #1
Antal sidor:
313
Utgiven:
Januari 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Tv-reportern Sophia har satsat allt på karriären. När tjänsten som utrikeskorrespondent i Kairo blir vakant vet hon att jobbet är hennes. Nyskild och fast besluten om att lämna gråa Stockholm bakom sig hyr hon ut sin lägenhet innan hon ens är säker på att hon fått arbetet.


Inför drygt en miljon tittare i direktsänd tv tvingas hon hantera beskedet att drömjobbet gått till en kollega. Strax därefter dör Sophias älskade mormor och det visar sig att hon lämnat efter sig en förfallen bar i Paris. Motvilligt åker Sophia ner till Paris för att snabbt sälja baren.


På plats möter hon en rad personer som tvingar henne att ifrågasätta sina livsval och drömmar. Vad vill hon egentligen med sitt liv och för vems skull? Den gamle mannen Louis, som sköter om baren, beter sig märkligt och tycks veta mer om mormoderns förflutna än han erkänner. Och den strikta advokaten Tristan, som ska hjälpa Sophia att sälja baren, är han bara arrogant och dryg eller döljer sig något mer under ytan?

Kommentarer:
Under stjärnorna i Paris är första boken i serien om Sophia och är författarens debut roman.
Den här boken bjöd på en riktigt mysig lässtund! Jag älskade att läsa om den franska miljön och blev bra sugen på att själv åka till Paris. Författaren har verkligen lyckats med att fånga atmosfären.

Karaktärerna var så charmiga och det var lätt att tycka om dem. De var alla så olika varandra också.
Handlingen var spännande och gjorde att jag inte kunde lägga boken ifrån mig, jag ville ju veta vad som skulle hända. Handlingen var kanske en aning förutsägbar men det gjorde mig ingenting. Boken var även fylld av fin vänskap, en del sorg och såklart lite äpplen.
Slutet gjorde mig också oerhört nyfiken på att läsa uppföljaren och jag är glad att jag har den hemma!

Under stjärnorna i Paris var en riktigt mysig feelgood där jag inte kunde sluta läsa och jag ser fram emot att läsa nästa bok om Sophia för jag hänger gärna mer med henne!

Betyg 7/10


Tack LB förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...