torsdag 5 maj 2016

Månadssammanfattning: April 2016


Då var det dags att sammanfatta april och de böcker som jag läste i april var:
Illuminae - Amie Kaufman & Jay Kristoff
The Kiss of Deception - Mary E. Pearson 
The Winners Curse - Marie Rutkoksi 
En man som heter Ove - Fredrick Backman 
Falling Kingdoms - Morgan Rhodes
Obsidian - Jennifer L. Armentr
The Woman Who Rides Lika a Man - Tamora Pierce
Fabelhaven - Brandon Mull
Saint Anything - Sarah Dessen 
The False Prince - Jennifer A. Nielsen 
The 5th Wave - Rick Yancey (ej med på bild)
Stars Above - Marissa Meyer (ej med på bild) 

Antal lästa böcker: 12
På svenska: 1
På engelska: 11
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal kortisar (under 200 sidor): 0
Antal ljudböcker: 2

Bästa boken:
Det var flera böcker som jag älskade,  bland annat Illuminae, The 5th Wave och The False Prince (och The Raven Boys som ljudbok var helt fantastik!men om jag måste välja en blir det The Kiss of Deception som var helt underbar!


Sämsta bok: - 

Månades överraskning: 


Trodde inte att jag skulle tycka att Obsidan var så bra som jag tyckte, och den var dessutom helt beroendeframkallande! 

Månades besvikelse: - 

Snyggast omslag:


Hur snyggt är inte omslaget till The 5th Wave? 

Kommentarer:
April har varit en bra månad, men jag har känt att läslusten har varit lite till och från tyvärr, vissa dagar kunde jag inte sluta läsa och andra dagar kände jag inte alls för att läsa... Men så kan det bli ibland, men jag hoppas att det inte ska kännas så i Maj. 
Jag är iaf nöjd med att ha läst 12 böcker och lyssnat på 2 ljudböcker, och alla böckerna har dessutom varit bra! Det blev ingen sämsta bok och ingen besvikelse så det var väldigt roligt!

Under Maj längtar jag mest efter att läsa A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas (om mitt ex kommer någon gång vill säga..) och jag hoppas även på att läsa The Star -Touched Queen av Roshani Chokshi som jag också väntar på att den ska dyka upp snart.

Vilken var den bästa boken du läste i april? 







4 kommentarer:

  1. Kul att du gillade The Kiss of Deception så mycket. Själv längtar jag halvt ihjäl mig efter tredje boken i serien. Och jag väntar också på mina ex av ACOMAF & The Star-Touched Queen (den senare börjar jag fundera på om den har försvunnit dock, för den skickades för över 2 veckor sedan :/). Hoppas iaf att vi båda kommer att älska dem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var tvungen att beställa hem The Heart of Betrayal dieket efter jag läste ut den! :) Hehe förstår att du längtar efter den sista delen :) Nej vad tråkigt att det har gått så långt tid och du inte har fått den, sånt är inte kul! :( Tack jag hoppas också det :)

      Radera
  2. Åh så bra det gått för dig! Och du läser alltid så många böcker som jag själv är så sugen på att läsa, men som aldrig blir av typ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket! :) Jag är glad att det blev en del läst även om läslusten har varit sådär... Hehe vad lustigt att det blir så, hoppas du läser några av dem snart! ;)

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...