måndag 11 december 2017

Eld och is - Erin Hunter

Titel: Eld och is 
Författare:
Erin Hunter
Språk:
Svenska
Serie:
Warriors #2
Antal sidor:
346
Utgiven:
2016 
Finns hos: Bokus/Adlibris 




Beskrivning från Goodreads:
ENDAST ELD KAN RÄDDA VÅR KLAN.

Den ödesmättade profetian hänger över Åskklanen där Eldhjärta just blivit utnämnd till krigare och fått sitt krigarnamn. Hans liv som tamkatt känns väldigt avlägset. 

Det råder en bräcklig fred mellan de fyra klanerna i skogen, men det är oroliga tider och Åskklanen är försvagad efter alla strider. Läget blir ännu värre när man dessutom drabbas av både olyckor och sjukdom.

Trots den svåra situationen är Eldhjärta övertygad om att det finns ett ännu värre hot mot klanen. Något som hotar hela klanens existens: förräderi i de egna leden ...

Kommentarer:
Eld och is är andra boken i Warriors serien och jag tyckte att det var riktigt bra fortsättning på serien, och jag tyckte även lite mer om den än första i boken.
Vi får ännu en gång träffa Eldhjärta, Grårand, Gultand och alla de andra katterna i Åsklanen.
Eldhjärta har nu fått en lärling, Asktass, och henne tyckte jag om. Hon ville så gärna visa vad hon gick för och hon var också väldigt pigg och nyfiken.
Jag hade däremot lite svårt att hålla reda på alla namn eftersom katterna får byta namn då de går upp eller ner i hierakin så det gjorde mig lite förvirrad men samtidigt var det intressant att få lära mig mera om deras regler och lagar.
Handlingen var precis som i första boken, mycket spännande och händelserik och jag ville hela tiden vad som skulle hända vilket gjorde att boken gick fort att läsa.

Eld och is var en mycket bra uppföljare och jag ser fram emot att fortsätta med serien!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Bokfabriken för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...