torsdag 7 december 2017

Malwin och häxorna - Caroline Björnberg

Titel: Malwin och häxorna 
Författare:
Caroline Björnberg
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
144
Utgiven:
2017




Beskrivning från Bokbörsen:
Det här är berättelsen om Malwin, en helt vanlig 11-årig pojke. En kväll råkar Malwin öppna dörren in till en annan värld och får strax veta att det är där häxorna bor. Tillsammans med sin nyfunna vän Ismilda upplever Malwin många äventyr både bland onda och goda häxor. En dag får han höra att det finns en profetia om honom som säger att det är han som ska rädda alla sagoväsen från ondskan i deras värld. Kommer han att klara detta och i så fall hur? Läs den spännande berättelsen och ta reda på hur det går för Malwin och hans vänner

Kommentarer:
Först och främst vill jag tacka författaren Caroline Björnberg för att jag möjligheten att läsa Malwin och häxorna! 

Vi får träffa huvudkaraktären Malwin som en dag öppnar en dörr till en annan värld helt plötsligt befinner sig i Häxvill där häxorna bor och självklart är det inte det lättaste att ta sig hem igen…
Jag tyckte att handlingen var både händelserik och spännande och det var intressant att få läsa om Häxvill.
Jag tyckte om karaktärerna, även om man inte riktigt hann lära känna dem eftersom boken är ganska kort, men min favorit av dem var ändå häxan Ismilda.

Malwin och häxorna bjöd på ett fartfyllt äventyr och jag skulle gärna läsa mer om Malwin och hans vänner.


Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...