onsdag 5 september 2018

Månadssammanfattning: Augusti 2018

Läst i augusti: 
111. Legion and The Emperor´s Soul - Brandon Sanderson 
112. Emmy & Oliver - Robin Benway (ljudbok) 
113. The Unexpected Everything - Morgan Matson 
114. Fejk - E. Lockhart 
115. The Hobbit - J.R.R Tolkien (ljudbok) 
116. My Plain Jane -Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows 
117. Sky in the Deep - Adrienne Young 
118. From Twinkle With Love - Sandyha Menon
119. White Sand vol 1 - Brandon Sanderson 
120. Norra Latin - Sara Bergmark Elfgren (ljudbok)
121. The Mother Goose Diaries - Chris Colfer
122. Museion - Hans Olsson 
123. Vit Krysantemum - Mary Lynn Bracht (ljudbok)


Goodreads utmaning: 123/100 (klarat!)
Antal lästa böcker: 13
Svenska/engelska: 4/9
Antal kortisar (under 200 sidor): 2
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 2
Antal ljudböcker: 4
Antal omläsningar: - 
Avslutade serier: 0
Påbörjade serier: 2
Bästa boken: The Unexpected Everything!

Favorit: My Plain Jane. 

Månadens överraskning: Norra Latin, The Empero´s Soul 

Månadens besvikelse: Fejk blev tyvärr en besvikelse. 


Snyggast omslag: Sky in the Deep.  


Kommentarer: Augusti försvann väldigt fort, och jag känner mig verkligen redo för hösten nu. Läsningen gick verkligen upp och ner. Vissa vekor läste jag jättemycket och andra knappt något alls, men så är det ibland. Jag är ändå riktigt nöjd med antalet lästa böcker och att det var flera som gillade mycket. Jag är lite besviken på att jag inte hann läsa klart Oathbringer som jag har läst i hur länge som helst, men i september ska den läsas ut! 

Vilken var den bästa boken du läste i augusti? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...