tisdag 11 september 2018

Minirecensioner

Titel: Emmy & Oliver 
Författare:
Robin Benway
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
352
Utgiven:
Juni 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Goodreads

Emmy just wants to be in charge of her own life.
She wants to stay out late, surf her favorite beach—go anywhere without her parents’ relentless worrying. But Emmy’s parents can’t seem to let her grow up—not since the day Oliver disappeared.

Oliver needs a moment to figure out his heart.

He’d thought, all these years, that his dad was the good guy. He never knew that it was his father who kidnapped him and kept him on the run. Discovering it, and finding himself returned to his old hometown, all at once, has his heart racing and his thoughts swirling.

Emmy and Oliver were going to be best friends forever, or maybe even more, before their futures were ripped apart. In Emmy’s soul, despite the space and time between them, their connection has never been severed. But is their story still written in the stars? Or are their hearts like the pieces of two different puzzles—impossible to fit together?


Kommentarer:
Jag läste Far From the Tree av samma författare tidigare i år och den boken tyckte jag var jättebra så när jag såg att det fanns en till bok på Storyel av samma författare bestämde jag mig för ett ge den en chans.
Emmy and Oliver var en jättefin bok om vänskap och kärlek. Den gjorde mig glad,  och jag tyckte att den var väldigt bra, även om jag tyckte ännu mer om Far From the Tree.

Betyg 7/10



                                       
Titel: White Sand, volume 1
Författare: Brandon Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
White Sand #1
Antal sidor:
160
Utgiven
: Juni 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
On the planet of Taldain, the legendary Sand Masters harness arcane powers to manipulate sand in spectacular ways. But when they are slaughtered in a sinister conspiracy, the weakest of their number, Kenton, believes himself to be the only survivor. With enemies closing in on all sides, Kenton forges an unlikely partnership with Khriss -- a mysterious Darksider who hides secrets of her own. 

White Sand brings to life a crucial, unpublished part of Brandon Sanderson s sprawling Cosmere universe. The story has been adapted by Rik Hoskin (Mercy Thompson), with art by Julius Gopez and colors by Ross Campbell. Employing powerful imagery and Sanderson s celebrated approach to magical systems, White Sand is a spectacular new saga for lovers of fantasy and adventure."

Kommentarer:
White Sand blev inte en ny favorit av Sanderson, tyvärr. Handlingen var bra och spännande och jag gillade karaktärerna också. Däremot hade jag väldigt svårt för tecknarstilen och ibland var det svårt att skillnad på karaktärerna, vilket gjorde att jag kände mig ganska förvirrad. Jag är lite kluven till om jag kommer läsa nästa volym eller inte, vi får helt enkelt se.

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...