torsdag 20 september 2018

Warcross -Marie Lu

Titel: Warcross 
Författare:
Marie Lu
Språk:
Svenska
Serie:
Warcross #1
Antal sidor:
333
Utgiven:
April 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning rån Goodreads:
Warcross är inte bara ett dataspel - det är ett sätt att leva. Åtminstone för de miljontals människor runtom världen som loggar in på spelet varenda dag.

I ett desperat försök att få ihop lite pengar bestämmer sig den tonåriga hackertjejen Emika Chen sig för att försöka hacka sig in i spelet mitt under öppningsspelet på det internationella Warcross-mästerskapet - ett drag som leder till att spelets skapare, den tillbakadragne miljonären Hideo Tanaka, vill anlita henne som insiderspion för att hitta en säkerhetsläcka.


Emika tackar ja till erbjudandet och befinner sig snart i en drömtillvaro i Tokyo - ända tills hon gör en farlig upptäckt som hotar att slå sönder hela Warcross-imperiet.

Kommentarer:
Warcross läste jag tidigare i år på engelska och tyckte riktigt mycket om den så det var roligt att få läsa om den på svenska, och nu är dessutom bok två ute så det passade perfekt att läsa om den.
Jag tyckte om den minst lika mycket under omläsningen och jag tyckte att språket och översättningen var riktigt bra.

Som jag skrev i min första recension så var handlingen full av twister och action och jag älskade hela konceptet med warcross spelet, för det var så intressant.
När det kommer till karaktärens så tyckte jag så mycket om allihopa, men framför allt huvudkaraktären Emika Chen som var riktigt tuff med sitt regnbågsfärgade hår och tatueringar och hela hennes personlighet var bara så härlig.

Warcross bjöd på en spännande och actionfylld läsning och nu ser jag bara fram emot att få läsa nästa bok!

Betyg 8/10

Tusen tack till Modernista för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...