måndag 25 maj 2020

Berättelser från Engelfors - Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg

Titel: Berättelser från Engelfors 
Författare:
Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Illustratörer: Kim W Anderssson, Karl Johnsson & Lina Neidestam
Språk:
Svenska
Serie:
Engelfors #2,5
Antal sidor:
112
Utgiven:
Mars 2013
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Böckerna Cirkeln och Eld har tagit Sverige med storm. I den fiktiva staden Engelsfors utkämpar De utvalda, en grupp gymnasieelever med magiska krafter, en strid för att stoppa världens undergång - och för att klara sig genom tonåren.

Nu utvecklas historien i serieform, för dig som har läst Cirkeln och Eld. Författarparet Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg har jobbat tätt ihop med tre av Sveriges bästa serietecknare: Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam.


Hemligheter från det förflutna avslöjas, och även ledtrådar om vad som komma skall. Vi får se gamla berättelser ur nya perspektiv, och får ta del av hittills okända historier. Vi får träffa De utvalda innan händelserna i Cirkeln, och efter händelserna i Eld. Och vi får möta den gäckande Mona Månstråle i egen hög person.

Kommentarer:
Då jag verkligen älskar Engelfors trilogin ville jag såklart även läsa dessa korta berättelser. Jag älskade verkligen tecknarstilen som var så färgglad och fin och det tillförde mycket till läsningen. 
Det var också så roligt att få läsa om alla karaktärerna igen. Dock tyckte jag inte att berättelserna tillförde särskilt mycket nytt till huvudstoryn och det blev jag lite besviken över, men jag är som sagt glad att jag valde att läsa Berättelser från Engelfors.

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...