måndag 11 maj 2020

Flykten - Zelda Falköga

Titel: Flykten 
Författare:
Zelda Falköga
Språk:
Svenska
Serie:
Karma och Jonar #2
Antal sidor:
113
Utgiven:
April 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
BARA TVÅ MODIGA VÄNNER KAN RÄDDA GLIMERIA 

Efter att ha besegrat de onda klipptrollen har Karma och Jonar blivit bästa vänner. De umgås i smyg och all verkar vara på väg att ordna sig i Glimera. 

Tills en dag då Karmas lillasyster blir tillfångatagen av korkade men elaka grusgnomer. Karma och Jonar tvingas sätta sin egen frihet på spel för att försöka rädda henne. 

Kommer de att lyckas? 


Karma och Jonar är en episk berättelse om en elvaårig flicka och en tolvårig pojke i landet Glimeria, och hur de med mod och förslagenhet trotsar hot och faror för att rädda riket. Böckerna handlar om att våga när det behövs och att vara en god vän, och historien genomsyras av eviga frågor som hur det är att växa upp och det godas kamp mot det onda.

Kommentarer:
Flykten är den andra delen om Karma och Jonar och den var minst lika bra som första boken. Handlingen tog tag direkt och det var sedan fullt av äventyr och spänning.
Jag gillar verkligen både Karma och Jonar, de är verkligen modiga båda två.  Deras vänskap är också så fin.

Precis som jag skrev i min recension om Klipptrollen så är illustrationerna verkligen helt fantastiska även i denna bok, wow säger jag bara! Som sagt så är jag svag för vackra illustrationer framförallt i barnböcker.

Flykten bjöd på ett spännande äventyr med underbara karaktärer och jag längtar redan efter nästa bok!

Betyg 7/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...