torsdag 21 maj 2020

Bergtagen - Camilla Sten

Titel: Bergtagen 
Författare:
Camilla Sten
Språk:
Svenska
Serie:
Järvhögatriogin #1
Antal sidor:
380
Utgiven:
April 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris/ Omnible






Beskrivning från Bokus:
En elev försvinner från Järvhöga Läroverk, en gammal internatskola belägen i Jämtlands skogar. En kedja av skallgångar, polisutredningar och ryktesspridning drar igång. Julia, som går på ortens gymnasium, deltar i sökandet först av ren tristess, men snart blir hon alltmer indragen. Det visar sig snart att det inte är första gången en ung pojke från skolan har försvunnit ut i skogen för att aldrig mer återvända.

Kommentarer:
Bergtagen är första boken i Järvhögatrilogin som jag såg fram emot att läsa då jag verkligen gillade serien Havsfolket av samma författare, och jag tyckte att Bergtagen var jättebra! Dessutom är omslaget hur fint som helst.

Jag är lite svag för boken som handlar om övernaturliga skogar, det är så mystiskt och fängslande och det var precis det den här boken var. Jag älskade verkligen miljöbeskrivningarna och den mystiska och magiska stämningen.
Handlingen var medryckande och jag kunde knappt sluta läsa då jag blev så involverad i handlingen och ville veta vad som skulle hända.
Språket var så fint och målande och karaktärerna tyckte jag om allihopa, de var ett härlig gäng där alla var så olika varandra.

Bergtagen bjöd på en stämningsfull och fängslande läsning och nu längtar jag efter nästa bok i serien!

Betyg 8/10

Tusen tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...