torsdag 19 november 2020

Gömställen - Kathrine Arden

Titel: Gömställen 
Författare:
Kathrine Arden
Språk:
Svenska
Serie:
Small spaces #1
Antal sidor:
232 
Utgiven:
Oktober 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris 



Beskrivning från Goodreads:
Elvaåriga Ollie älskar böcker. Så när hon träffar på en helgalen kvinna nere vid sjön som är på väg att slänga en bok i vattnet stjäl hon boken ifrån henne. Och hon börjar läsa den. Boken handlar om flickan Beth, om två bröder som båda älskar henne och en märklig överenskommelse med en leende man, som kan ge dig det du önskar mest av allt.


Dagen därpå åker Ollies klass på utflykt till en bondgård, och bakom gården upptäcker Ollie en kyrkogård -- och på gravstenarna står namnen på personerna i boken! Är historien hon läser sann?


På vägen hem går skolbussen sönder, och deras lärare beger sig tillbaka för att hämta hjälp och säger åt barnen att stanna i bussen. Men den underliga busschauffören har ett helt annat råd: Hitta gömställen. Innan mörkret faller

Kommentarer:
Gömställen är första boken i vad jag kommer bli en trilogi men jag är inte helt säker.

Handlingen var intressant och spännande från första stund. Det var även så mystiskt med alla fågelskrämmorna och jag ville hela tiden fortsätta att läsa.
Däremot var det något med boken som gjorde att jag inte ge den mer än ett betyg gillar, men det är ju dåligt det heller. Det kan bero på att jag inte riktigt fastnade för någon karaktärerna.

Det var illafall den perfekta boken kring Halloween och jag kan rekommendera er att plocka upp den! Jag hoppas andra bokens översätts snart för den vill jag läsa!

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...