söndag 15 november 2020

The Haunting of Aveline Jones - Phil Hickes

Titel: The Haunting of Aveline Jones 
Författare:
Phil Hickens
Språk:
Svenska
Serie:
Antal sidor:
224
Utgiven:
September 2020
Finns hos: 
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Aveline Jones loves reading ghost stories, so a dreary half-term becomes much more exciting when she discovers a spooky old book. Not only are the stories spine-tingling, but it once belonged to Primrose Penberthy, who vanished mysteriously, never to be seen again. Intrigued, Aveline decides to investigate Primrose's disappearance.

Kommentarer:
The Haunting of Aveline Jones är en mystisk och spännande middle grade och det var den perfekta boken att läsa kring halloween!
Stämningen var verkligen mystisk men det dåliga vädret som fanns och den lilla staden och allt var bara så mystiskt och spännande.

Handlingen var spännande och vissa delar även lite kusliga, vilket jag gillade. Det är en spökhistoria på det bästa sättet. Karaktären Aveline tyckte jag om och hon var väldigt modig och smart.

Språket var fint och målande och jag gillade det detaljerade miljöbeskrivningarna.
Det enda jag önskade var att boken skulle varit längre men det var verkligen en bra bok som jag kan rekommendera!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...