onsdag 9 november 2022

De sista flickorna - Riley Sager


Titel:
De sista flickorna 
Författare:
Riley Sager
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
367
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Först var de tre. 

Media kallar dem De sista flickorna - Quincy, Sam, Lisa - den ökända gruppering som ingen vill ingå i. De är de ensamma överlevarna från tre skilda, skräckfilmsliknande massmord, förenade av det trauma de gått igenom. 


Sen var de två. 

Men när Lisa dör under mystiska omständigheter och Sam dyker upp oannonserad vid hennes dörr måste Quincy erkänna för sig själv att hon egentligen inte vet någonting alls om de två andra Sista flickorna. Kan hon lita på dem? 

Ska det sluta med att bara en av dem är kvar? En sak vet Quincy: Det är hon som står på tur att bli nästa offer.

Kommentarer:
De sista flickorna är en thriller som jag bara hade hört gott om så jag hade rätt höga förväntningar och efter att jag hade läst ut den visste jag inte riktigt vad jag tyckte. Jag kommer absolut läsa mer av Sager, men jag trodde nog att jag skulle gilla De sista flickorna mer.

Boken har ett långsamt tempo där spänningen byggs upp och jag tror att tempot var lite väl långsamt för min smak. Sedan fastnade jag inte riktigt för karaktärerna och hade ibland svårt för huvudkaraktärens val, men jag gillade språket, och det gör som sagt att jag vill läsa mer av författaren.

Betyg 5,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...