fredag 17 november 2023

Ett hjärta av guld - Sofie Sarenbrant

Titel: Ett hjärta av guld 
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska
Serie:
Mira och Månen #2
Antal sidor:
195
Utgiven:
Augusti 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Ridskoleponnyn Månen är Miras bästa vän. Han förstår henne mer än någon annan, trots att han har fyra ben och äter hö. Mira drömmer om att få tävla på honom. Det är nu eller aldrig, för snart har hon blivit för stor för Månen.


För varje ridlektion blir Mira en säkrare ryttare. Men en dag är Månen väldigt glad och sprallig när de ska hoppa. Olyckan är framme och Mira bestämmer sig för att sluta rida. Kommer hon ändå hitta tillbaka till sin bästa vän?

Kommentarer:
Ett hjärta av guld är andra delen om Mira och Månen och jag älskade verkligen första delen och det gäller även Ett hjärta av guld! Vilken fantastisk bok! 

Jag säger det igen, detta är en sådan bra serie både för barn och vuxna, oavsett om man är hästintresserad eller inte. Boken tar upp många viktiga ämnen och mycket mer. Jag tror att många kan känna igen sig i Mira och hennes upplevelser. Jag vet inte vad mer jag ska säga förutom att Ett hjärta av guld bjöd på en välskriven läsupplevelse och jag kan varmt rekommendera den här serien! Nu blir det att längta tills nästa bok släpps!

Betyg 9/10


Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...