torsdag 2 november 2023

Tyst vrede - Ida Axelsson & Åsa Bonelli

Titel: Tyst vrede 
Författare:
Ida Axelsson & Åsa Bonelli
Språk:
Svenska
Serie:
Billie Karlsson #1
Antal sidor:
381
Utgiven:
Oktober 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
I det här avsnittet kommer du få ta del av Sveriges allra mörkaste sida. En sida där död och trakasserier tillhör vanligheten och där djupt rotade fördomar går före allt annat. Mitt namn är Billie Karlsson och du lyssnar på Sanning. Det här är avsnitt Tyst vrede. Känsliga lyssnare varnas.


Det tragiska mordet på sextonåriga Emma skakar om värmländska Svedby i grunden. För invånarna är dådet en smärtsam påminnelse om ett annat tragiskt dödsfall som skedde sex år tidigare. Samtidigt rör sig onda krafter i det fördolda och om deras planer lyckas kommer livet i den lilla sömniga orten aldrig mer att bli sig likt.


Billie Karlsson är en framgångsrik grävande journalist och kvinnan bakom den prisvinnande krimpodden Sanning. Känd för att aldrig ge sig, reser hon runt i Sverige fast besluten att avslöja verkligheten bakom de braskande rubrikerna.


Tyst vrede är första delen i en ny spänningsserie med hela Sverige som spelplats. Följ med den orädda poddjournalisten Billie Karlsson i hennes jakt på sanningen.


Kommentarer:
Tyst vrede är första delen i spänningsserien om Billie Karlsson och detta var en riktgt bladvändare till bok! Det var extra intressant att man fick följa en poddjournalist, det var lite annorlunda jämfört med andra spänningsromaner och även om jag inte lyssnar på poddar så ofta själv så gillade jag den detaljen.

Handlingen var så spännande och medryckande att jag inte kunde lägga boken ifrån mig, och det var ett högt tempo genom hela boken, vilket också gjorde att jag bara ville fortsätta läsa. Bara ett kapitel till tänkte jag hela tiden.
Jag gillade Billie som karaktär och ser fram emot att få läsa mera om henne i kommande böcker.

Tyst vrede bjöd på en riktigt spännande läsning och nu blir det att längta tills nästa bok i serien släpps, för jag vill ha mer!

Betyg 8/10


Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...