tisdag 12 januari 2016

10 böcker jag vill läsa 2016

Det är flera bokbloggare som har visat upp några böcker som de vill läsa under 2016 och då blev jag lite inspierad och ville göra samma sak så jag valde ut 10 böcker som jag gärna vill läsa under 2016, det är lite blandat, vissa har stått hemma ett tag och andra vill jag bara  väldigt gärna läsa, och de är inte i någon speciell ordning heller. 
                                                  
                                                 1. The Rithmatist av Brandon Sanderson 


2. Ready Player One av Ernest Cline 

3. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr


4. Wolf by Wolf av Ryan Graudin


5. Nattfilm av Marisha Pessl 


6. Six of Crows av Leigh Bardugo 


7. Everything Everything av Nicola Yoon 

8. Främlingen av Diana Gabaldon


9. The One and Only Ivan av Katarina Applegate


10. A court of thorns and roses av Sarah J.Maas


Berätta gärna om det är någon av dessa som du har läst, eller om det är någon speciell bok som du verkligen vill läsa under 2016. 



10 kommentarer:

  1. Främlingen, Nattfilm och Ljuset vi inte ser är så bra!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! :) Ser verkligen fram emot att läsa dem :)

      Radera
  2. Jag vill läsa alla böcker på din lista förutom Ready player one just för jag tror inte jag hade gillat den. Nattfilm är jag lite tveksam till också men alla som har läst den har ju älskat den så lite sugen är jag allt!

    Hoppas du hinner läsa alla på din lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nattfilm är jag också lite tveksam till men precis som du säger så verkar alla tycka om den, så jag hoppas att jag ska göra det :) Tack, hoppas också på att de ska hinnas med ;)

      Radera
  3. Ready Player One vill jag också läsa. Och The Rithmatist, Six of Crows & ACOTAR är alla super, så du har mycket bra läsning framför dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra :) Hoppas du får möjlighet att läsa Ready Player One och The Rithmatist också, de verkar ju så hilma bra :)

      Radera
  4. Har bara läst Nattfilm här på din lista och den är helt underbar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, hoppas jag gillar den lika mycket :)

      Radera
  5. Främlingen är helt fantastisk, den måste du läsa!:) Jag måste med läsa six of crows, har böejat men sen börjat på en massa annat istället..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra :) Jag har haft den hemma oläst väldigt länge men aldrig blivit av att jag har läst den, men det ska ändras i år :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...