fredag 1 januari 2016

Månadssammanfattning: December



De böcker som jag har läst i december är:
Shatter me - Tahereh Mafi (ej med på bild) 
The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin 
Dumplin´- Julie Murphy 
Harry Potter och de vises sten - J.K Rowling 
Harry Potter och den flammande bägaren - J.K Rowling 
Lola och pojken i huset bredvid - Stephanie Perkins 
Harry Potter och fången från Azkaban - J.K Rowling 
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon (omläsning)
4:50 från Paddington - Agatha Christie 
Ensam på Mars - Andy Weir 
Let it Snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle 
Dash och Lilys utmaningsbok - Rachael Chon 
Cruel Beauty - Rosamund Hodge 

Antal lästa böcker: 13 
Antal lästa böcker på svenska: 7
Antal lästa böcker på engelska: 6
Antal tegelstenar (över 500 sidor):
Bästa bok:  Tyckte jättemycket om Ensam på Mars, men väljer nog Harry Potter, har älskat alla tre böckerna hittills och om jag måste välja en av de tre så blir det Harry Potter och fången från Azkaban



Sämsta bok:  - 
Månadens överraskning: 4:50 från Paddington av Agatha Christie var en positiv överraskning då jag inte brukar tycka om deckare särskilt mycket, men den var riktigt bra! 
Månadens besvikelse: Dash och Lilys utmaningsbok av Rachael Chon, den var inte dålig men jag hade lite högre förväntningar på den och jag trodde att den skulle vara mer julig än vad den var, men den var ändå läsvärd. 
Snyggast omslag: Helt klart Cruel Beauty, så fint omslag! 


Jag är hur nöjd som helst med decembers läsning, det har varit min bästa läsmånad hittills! Alla böckerna har varit bra också, och det har varit lite varierat mellan generna. Hoppas på att januari kommer bli minst lika bra! 

                                                    Vilken var din bästa bok i december? 

10 kommentarer:

  1. God fortsättning :) Tycker du har klarat av en bra hög december månad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma :) Ja jag är riktigt nöjd med decembers läsning :)

      Radera
  2. Harry Potter och fången från Azkaban är ju för jäkla bra! Min favoritbok i December var The Iron Warrior av Julie Kagawa. Fast om jag får räkna omläsningar också, då var det Harry Potter och Fenixorden. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Jag ser fram emot att läsa resten av böckerna i serien :) Bra jobbat med att hinna läsa om alla böckerna innan jul ;)
      Okej, hör de ihop med "The iron Fey" serien? Den serien verkar ju så bra!

      Radera
  3. Det var en hel del som du hunnit med där ju. Kul! Jag hoppas verkligen att 2016 blir ett bättre bokår än 2015 för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är riktigt nöjd :) Jag hoppas också på att 2016 blir ännu bättre :)

      Radera
  4. SV: Man tackar! Det trodde jag inte när jag startade bloggen faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket du hann med! Jag håller som bäst på med 4.50 från Paddington i Nellys #hylltömning2016 utmaning, hittills verkar den bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev många fler böcker läsa i december än vad jag trodde :) Jag tyckte att 4:50 från Paddington var väldigt bra, hoppas du fortsätter gilla den :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...