tisdag 19 januari 2016

Nytt i bokhyllan! #7 Och fina bokmärken

Behöver jag fler böcker? Nej men det är roligt! Och när det är rea så är det svårt att motstå... Några av böckerna är presenter också (sena julklappar) Sedan har min snälla mamma gjort flera fina bokmärken till mig, och jag är så glad över dem.



Några av bokmärkena




Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr är ett recensionsexemplar som jag fick av Bookmark, tusen tack för den! Jag har påbörjat den lite och gillar den än så länge. 




Across the Universe av Beth Revis och Wolf by Wolf av Ryan Graudin, två böcker som jag verkligen ser fram emot att läsa! 

The Darkest Minds av Alexandra Bracken och Amulett the Storekeeper av Kazu Kibushi, Amulett har jag redan läst och gillade den väldigt mycket, älskade tecknarstilen! 

The Raven Boys och The Dream Thieves av Maggie Stiefvater, rea från CDON som tog lång tid! Jag läste första boken på svenska nyligen men valde att läsa resten på engelska.


Nattfilm av Marisha Pessl och Enklav av Ann Aguirre. Nattfilm var ännu ett rea fynd och Enklav har jag redan läst och gillade den! 


The Storyspinner av Becky Wallace och Six of Crows av Leigh Barduo. 
Två mycket efterlängtade böcker! The Storyspinner är det finaste Petra som rekommenderat så varmt :) 

Det var alla böcker för den här gången, men det är faktiskt några till beställda så det dröjer nog inte länge förens det kommer ett inlägg om dem. Berätta gärna om det är någon av dessa du har läst och vad du tyckte isåfall! 



10 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fina bokmärken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag är väldigt glad över att jag fick dem :) Jag provade att göra en själv sen och det var inte alls svårt, bara man har rätt grejer så :)

      Radera
  2. Wolf by wolf vill jag också läsa och lika så Six of crows!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas de är så bra som alla säger ;)

      Radera
  3. Åh, gud vilka snygga bokmärken! :) Och fina böcker. Across the Universe, Wolf by Wolf, The Darkest Minds, The Raven Boys, The Dream Thieves, Enklav, The Storyspinner och Six of Crows tillhör alla mina favoriter. Så du har så mycket bra läsning framför dig. Men jag ser så klart mest fram emot att höra vad du tycker om The Storyspinner. :) Hoppas du gillar dina nya böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min mamma är bra på att pyssla hon :) Vad kul att höra att alla böckerna är så bra, jag vill läsa alla nu på en gång, hehe :) Jag hoppas verkligen jag gillar The Storyspinner lika mycket som du gjorde :)

      Radera
  4. Svar
    1. Visst är dem? :) Jag är väldigt glad över dem :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...