onsdag 29 maj 2019

Folk med ångest - Fredrik Backman

Titel: Folk med ångest
Författare:
Fredrik Backman
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
347
Utgiven:
April 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
”Folk med ångest” är en orimligt stökig komedi om ett gisslandrama på en lägenhetsvisning. En misslyckad bankrånare låser in sig med en överentusiastisk fastighetsmäklare, två bittra Ikea-missbrukare, en höggravid kvinna, en självmordsbenägen mångmiljonär och ett kaninhuvud. Till slut ger rånaren upp och släpper alla i gisslan, men när polisen stormar lägenheten är den…tom. I en serie dysfunktionella vittnesförhör efteråt får vi höra allas version av vad som egentligen hände, varpå ett klassiskt pusselmysterium utvecklar sig kring frågorna: Hur lyckades rånaren fly? Varför är alla så arga? Och vad är det egentligen för FEL på folk nuförtiden?

Kommentarer:
Folk med ångest var en av årets med efterlängtade böcker och jag läste den så fort den dök ner i brevlådan och jag kan glatt säg att Fredrik Backman har gjort det igen! Folk med ångest var bara så bra och jag älskade den.
Det är underhållning blandat med allvar och jag fick känna alla möjliga känslor, precis som jag alltid får av Backman.
Karaktärerna gillade jag att läsa om allihopa, och jag önskar att de fanns i verkligheten.
Jag vet egentligen inte vad jag mer ska skriva förutom att den var minst lika bra som jag trodde att den skulle vara.
Rekommenderas varmt!

Betyg 9/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...