måndag 6 maj 2019

Ristat i hud - Ashley Dyer

Titel: Ristat i hud 
Författare:
Ashley Dyer
Språk:
Svenska
Serie:
Lake och Carver #1
Antal sidor:
413
Utgiven:
November 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Adlibris:
I månader har poliskommissarie Greg Carver jagat en gäckande seriemördare. En mördare som tillfångatar sina offer och ägnar veckor åt att tatuera varje centimeter av deras kroppar. Tills de blivit ett konstverk att visa upp för världen. Utredningen verkar ha gått i stå när Greg Carver en sen kväll brutalt skjuts ner i sitt hem. Hans kollega Ruth Lake är först på plats, men istället för att begära förstärkning så städar hon snabbt undan alla spår efter mördaren. Vad är det hon försöker att dölja och vem är mördaren? Och är Greg verkligen död?

Kommentarer:
Ristat i hud är en debut och jag fastnade fort för inledningen. Det började så spännande och unikt och det gjorde att jag ville fortsätta läsa med spänning för vad som skulle hända härnäst. Dock tyckte jag att boken tappade lite sedan, det inte hände så mycket som jag hade hoppats på och det gjorde att jag tappade intresset lite.
Det kändes också som att boken slutade väldigt snabbt på något sätt, eller det var mycket man inte hade fått svar på.

Jag tyckte att karaktärerna var intressanta. Ruth Lake var en sådan karaktär som var svår att läsa av och väldigt hemlighetsfull och det gjorde att jag ville veta mera om henne.
Greg Carver kändes som en typsik poliskaraktär och han var helt ok, men ingen jag fastnade för.
Jag tror att det ska komma en till bok om Carver och Lake och jag är ändå lite nyfiken på den eftersom inledningen var så fängslande så hoppas jag på mer liknade det i nästa bok!

Betyg 6/10

Tusen tack till LB förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...