söndag 19 maj 2019

Gudarnas drottning - Caroline Hurtig

Titel: Gudarnas drottning 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
De sista gudarna #2
Antal sidor:
308
Utgiven:
November 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Gudarnas drottning är andra delen i serien om De sista gudarna.

"Rädda din värld Mirele... eller låt den brinna."

Kriget sprider ut sig genom landet, men Mirele utkämpar en egen strid. Jakten på gudarna blir inte så enkel som Mirele först trott.

När vetskapen om relikerna förändrar alla deras planer, måste hon tänka om. Kronan, staven och manteln är nycklarna till gudarnas fängelse men tillsammans ger de en obeskrivlig makt till bäraren.

Hennes far vet detta, och han förföljer henne, allt för att kunna ta relikerna ifrån henne och förhindra att hon befriar de sista gudarna.

Kommentarer:
Gudarnas drottning är andra boken i serien om De sista gudarna och jag älskade första boken i serien och Gudarnas drottning var minst lika bra som första boken!

Det är något med författarens språk, det är så fängslande och gjorde att jag bara vill fortsätta läsa.
Handlingen var spännande och bjöd på ett riktigt äventyr. Det var fullt med oväntade vändningar och mina känslor fick verkligen åka bergochdalbana under bokens gång, och slutet ska vi inte ens prata om, wow säger jag bara.

Jag fick stor användning av kartan som fanns med i boken för karaktärerna reste en del. Huvudkaraktären Mirele tyckte jag mer om den här boken då hon har vuxit en hel del men jag höll inte med henne alla gånger men det är som sagt sådana karaktärer som jag gillar lite extra.
De andra karaktärerna gillade jag också, Lysa, Gabriel, Laurine, Katia, Floran och Julien. Allihopa är så bra beskrivna och jag ville bara att det skulle gå bra för dem. Jag gillade även månvargarna, de var så häftiga. 

Gudarnas drottning bjöd på en magisk och fängslande läsning och nu blir det bara att vänta tills nästa bok kommer ut! Rekommendera varmt! 

Citat:
"Du är gudarnas drottning, inte människornas. 
Rädda din värld eller låt den brinna" 

Betyg 8,5/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...