måndag 27 januari 2020

En framtida hemmafrus bekännelser - Elin Eldestrand

Titel: En framtida hemmafrus bekännelser
Författare:
Elin Eldestrand
Språk:
Svenska
Serie:
En framtida frus bekännelser #1
Antal sidor:
257
Utgiven:
September 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnbile 






Beskrivning från Bokus:
Första gången Charlie ser en människa dö är hennes första skoldag. Och trots att hon har en viss inblandning skrämmer händelsen upp henne ordentligt och hon gömmer undan tankarna i flera år.

Charlie växer upp med sin mamma i en fallfärdig stuga strax utanför Luddinges finaste bostadsområde. Grannarna är alkoholister och mamma erbjuder sina tjänster till karlar som är villiga att ge pengar till ett nytt tak, en ny soffa eller liknande.


En vacker sommardag år 1960, när Charlie är 20 år gammal, dyker drömprinsen upp i hennes liv - en snygg och häftig raggare. Charlie vet att det är honom och ingen annan hon ska gifta sig med. Kort därefter blir hennes mamma hämtad av polisen och då faller det på Charlie att ordna upp allting, men hur?

Kommentarer:
En framtida hemmafrus bekännelser är första delen i serien om Charlie och jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men det visade sig att den här boken var väldigt annorlunda från andra böcker som jag har läst.

Boken var väldigt snabbläst då jag hela tiden ville veta vad som skulle hända och blandningen mellan humor och allvar var bra. Jag hade lite svårt för öknamnen (häxan lömsk och Charlie kisskjol) som fanns med, då jag tyckte att de var lite fåniga.

När det gäller karaktärerna tyckte jag om Charlie och jag ser fram emot att lära känna henne bättre i resten av serien.
Boken utspelar sig metadels år 1960 och det tyckte jag var både intressant och roligt.

En framtida hemmafrus bekännelser bjöd på en underhållande läsning och den hade definitivt glimten i ögat. 

Betyg 6/10

Tusen tack till Hoi förlag för recensionsexemplaret! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...