fredag 11 oktober 2024

Château under stormande himmel - Jessica Eriksson & Stefan Holm

Titel: Chateau under stormande himmel 
Författare:
Jessica Eriksson & Stefan Holm
Språk:
Svenska
Serie:
Romantiska äventyr i Värmland#2
Antal sidor:
256
Utgiven:
Maj 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Kan kärleken övervinna stormen?


Ellinor och hennes nya kärlek är nu ett par och renoveringen av hennes château går framåt. Kärleken till huset binder dem samman, men de är väldigt olika och kärleken sätts på prov. Valde hon rätt? Eller borde hon ha valt annorlunda?


Plötsligt ställs allt på sin spets när en annan arvinge till huset dyker upp.


Väninnan Alva stöttar henne från Stockholm, men även i Alvas liv stormar det. Kanske finns hennes nya liv i Värmland? Ellinor fortsätter sökandet efter sin släkt, huset bär på en massa hemligheter och hon drömmer märkliga drömmar om att ett barn gråter i den gamla rosenlabyrinten. Hänger det förflutna och nuet ihop på något sätt?

Kommentarer:
Château under stormande himmel är andra boken i serien Romantiska äventyr i Värmland och det var så roligt att få återvända till de värmländska skogarna. Jag tyckte minst lika mycket om den här boken som den första. Karaktärerna känns så äkta och jag gillade verkligen att läsa om Ellinor och Alva var en ny karaktärer som jag gärna läser mer om. Författarna har lyckats få med så mycket i den här andra boken och jag tyckte att handlingen bjöd på det mesta som jag gärna läser om i en feelgood/romance och dessutom var det hela tiden ett driv framåt i berättelsen så boken gick fort att läsa. Den tredje delen har precis släppts och den kommer jag absolut att läsa. Dessutom är den tredje en julbok och det kan ju inte bli mysigare.

Château under stormande himmel bjöd på en otroligt fängslande läsupplevelse och jag tyckte så mycket om den, rekommenderas varmt!

Betyg 8/10


Tack HarperLove för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Château under stormande himmel - Jessica Eriksson & Stefan Holm

Titel: Chateau under stormande himmel  Författare: Jessica Eriksson & Stefan Holm Språk: Svenska Serie: Romantiska äventyr i Värmland...