fredag 11 oktober 2024

När allt är över - Charlotte Al-Khalil

Titel: När allt är över 
Författare:
Charlotte Al-Khalili
Språk:
Svenska
Serie:
Olivia Oldenheim#1
Antal sidor:
430
Utgiven:
Januari 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Jennifer har flytt från sin våldsamma exman och lever gömd med dottern Alice. En morgon hittas Alice ensam i sovrummet. I lägenheten finns blodspår men Jennifer är spårlöst försvunnen. Exmaken verkar ha lyckats med det han så länge hotat Jennifer med, att döda henne och röja undan kroppen.


Åklagaren Richard Bielke och hans assistent Olivia Oldenheim leder utredningen och i början ligger all fokus på exmaken. Men när bevisen inte håller tillräcklig tyngd, och Jennifers kropp inte hittas, väcks den svindlande insikten hos Olivia att förövaren kanske kommer slippa undan. Hon vägrar acceptera det, och kommer farligt nära gränsen för vad hon i lagens namn tillåts göra.

Kommentarer:
När allt är över är första delen i serien om åklagare Olivia Oldenheim och jag har velat läsa den här boken sedan den släpptes i början av året men tyvärr har den fått vänta. Nu är den däremot utläst och den här boken var en riktigt bra deckare! Jag fastnade väldigt fort, redan efter några sidor så ville jag inte sluta läsa.

 Författaren skriver om viktiga ämnen och gör det på ett fängslande sätt. Jag tyckte mycket om att läsa om Oliva, vilken stark karaktär och hon låter inte sitt funktionshinder hindra henne utan hon är så målmedveten. Jag vill verkligen läsa mer om henne.
 Handlingen bjöd på en del oväntade vändningar, det var mycket spänning och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

När allt är över bjöd på en fängslande läsupplevelse och det är en deckare som jag varmt kan rekommendera!

Betyg 8/10


Tack Norstedts förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Château under stormande himmel - Jessica Eriksson & Stefan Holm

Titel: Chateau under stormande himmel  Författare: Jessica Eriksson & Stefan Holm Språk: Svenska Serie: Romantiska äventyr i Värmland...