söndag 6 oktober 2024

Innan kaffet kallnat - Toshikazu Kawaguchi

Titel: Innan kaffet kallnat 
Författare:
Toshikazu Kawaguchi
Språk:
Svenska
Serie:
Innan kaffet kallnat#1
Antal sidor:
239
Utgiven:
Maj 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
På en bakgata i Tokyo ligger det mytomspunna kaféet Funiculi Funicula. Det sägs att det där går att återvända till det förflutna genom att dricka en kopp av deras omsorgsfullt tillagade kaffe. Men en viktig regel måste följas: tidsresan behöver avslutas innan kaffet har kallnat.


I Innan kaffet kallnat får vi möta fyra personer som av olika skäl utnyttjar möjligheten att resa i tiden. Det ger dem insikten att nuet är viktigare än det förflutna. Precis som med kaffet bör varje klunk av livet avnjutas.

Kommentarer:
Innan kaffet kallnat är en samling med fyra noveller som alla utspelar sig på ett kafé i Japan där det finns möjlighet att resa i tiden, men det finns såklart regler som ska följas. Jag har läst den här novellsamlingen på engelska men det var några år sedan så det var väldigt roligt att få läsa dessa igen fast på svenska. Jag gillade alla novellerna men min favorit var nog den andra, och om jag minns rätt var det så jag tyckte första gången jag läste dem. Som läsare blir man berörd av karaktärerna och deras liv och under bokens 239 sidor hinner man känna alla möjliga slags känslor. Ett stort plus är det fina omslaget som verkligen lockar till läsning. 

Innan kaffet kallnat bjöd på en härlig och fin läsupplevelse och jag kan varmt rekommendera att ni plockar upp den. Nu håller jag tummarna att fler böcker i serien kommer översättas.

Betyg 7/10


Tack Mius förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan kaffet kallnat - Toshikazu Kawaguchi

Titel: Innan kaffet kallnat  Författare: Toshikazu Kawaguchi Språk: Svenska Serie: Innan kaffet kallnat#1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj...