måndag 21 oktober 2024

En hemlighet för mycket - Jenny Fagerlund

Titel: En hemlighet för mycket 
Författare:
Jenny Fagerlund
Språk:
Svenska
Serie:
Gärdeböckerna#1
Antal sidor:
320
Utgiven:
Maj 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
När Annas sambo, Fred, dör inser hon att deras liv tillsammans var baserat på en lögn. Den stora våningen på Strandvägen är belånad till max, likaså bilarna och alla fastigheter utomlands. Dessutom har Fred tagit Annas besparingar och hon står både barskrapad och utan hem.


Efter att ha rasat ner på botten får Anna veta att det finns en lokal hon kan bo i. Den är sliten och den tidigare hyresgästen, ett hunddagis, har lämnat den i all hast men Anna har inget val utan försöker anpassa sig efter den nya situationen.


Hon lär känna flera av grannarna och börjar ta hand om tre hundar som får hennes dagar att bli mindre ensamma. Men trots att Anna försöker starta om på nytt är det omöjligt när flera saker inträffar som gör att hon en gång för alla måste ta itu med sitt förflutna och det liv hon levt med Fred. Snart inser hon också att Fred inte var den enda med hemligheter ...


Är det så att det faktiskt finns en hemlighet för mycket?

Kommentarer:
Jag har tidigare läst författarens julböcker, som jag tyckte oerhört mycket om. En hemlighet för mycket är första boken i serien Gärdeböckerna och den här boken var så bra! Omslaget är helt underbart och innehållet lika så. Jag fick känna så många slags känslor under läsningens gång och det var så härligt. Jag tyckte om att läsa om Anna, det var några delar av hennes liv som kunde relatera till en viss del och jag kunde verkligen känna med henne och jag satt bara och önskade att det skulle ordna sig för henne med allt.Livet blir inte alltid som man har tänkt, det tror jag många kan känna igen sig i.

Språket var fängslande och tillsammans med ett gäng karaktärer som väckte olika slags känslor och var bra beskrivna så blev denna bok en riktig bladvändare, jag ville verkligen inte sluta läsa. Dessutom är det såklart hundar med i boken och det är alltid ett stort plus.

En hemlighet för mycket är en feelgood bok innehåller allt och lite till, den klättrar upp bland mina favoriter och jag bara längtar efter mer!

Betyg 8,5/10


Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En hemlighet för mycket - Jenny Fagerlund

Titel: En hemlighet för mycket  Författare: Jenny Fagerlund Språk: Svenska Serie: Gärdeböckerna#1 Antal sidor: 320 Utgiven: Maj 2024 F...