fredag 18 december 2015

Nyårslöftestaggen

Jag blev taggad av Sebastian på Bokentusiasten att göra Nyårslöftestaggen där man ger sig själv massa nyårslöften när det gäller böcker, dessutom gjorde han taggen själv, bra jobbat! Tack för taggen och här är mina svar! 

1. En klassiker jag lovar att läsa
Jag skulle verkligen vilja läsa några klassiker och jag har ”Little Women” av Louisa May Alcott i oläst hyllan så jag säger nog den. Sedan skulle jag vilja läsa ”Stolthet och Fördom” av Jane Austen.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Jag har påbörjat flera serier som jag gillar väldigt mycket och definitivt vill avsluta så jag nämner några av dem:
The Lunar Chronicles av Marissa Meyer,
Shatter me serien av  Tahereh Mafi,
Harry Potter av J.K Rowling,
Grisha-trilogin av Leigh Bardugo. 

3. En bokserie jag lovar att påbörja
The Mortal Instrument av Cassandra Clare
Delirium av Lauren Oliver
Maze Runner av James Dashner
Percy Jacksson av Rick Riordan 

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Rainbow Rowell, Maria N Snyder, John Green, och Mary E. Pearson är några författare som jag skulle vilja läsa något av. 

5. En bok jag lovar att läsa om
Jag kommer läsa om Throne of Glass av Sarah J.Maas bara för den är så otroligt bra! 

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Hmm… kanske deckare? Jag har inte läst särskilt många som jag har tyckt om, men kan tänka mig att prova igen. 

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
Jag har aldrig läst ett seriealbum men skulle jag vilja, men har ingen aning om vilket, så om ni har något tips så berätta gärna! 

8. En novell jag lovar att läsa
Fracture me eller Destroy me av Tahereh Mafi 

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Jag var här av Gayle Forman kanske? 

10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa
Främlingen av Diana Gabaldon har stått oläst ganska länge 

11. En debut jag lovar att läsa
Av någon anledning står det helt stilla i huvudet så jag kommer inte på någon... 

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
Divergent av Veronica Roth. Jag läste första boken för ett tag sedan och tyckte att den var helt ok men sedan läste jag inte resten, men jag har tänkt ge den en ny chans och även läsa resten av böckerna. 


13. Tagga några andra!
Jag taggar, Bokparadiset, Zelly och Vargnatt  :) 

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja roligt med lite boknyårslöften så att säga :) om man kan hålla dem är en annan sak ;)

      Radera
  2. Roligt att du gjorde taggen och spännande svar! Eleanor & Park är mitt tips på Rowell-bok! Så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en rolig tagg! :) Tack för tipset angående Rowell, du har inget tips när det gäller ett bra seriealbum också? :)

      Radera
  3. Kul läsa! Jag rekomenderar också Eleanor and park, älskade den! NImona som seriealbum eller Saga!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tack så mycket för tipsen! :) Är väldigt nyfiken på att prova läsa ett seriealbum :)

      Radera
  4. ÅH tack snälla för taggen! Precis när jag läste så tänkte jag att det skulle vara roligt att göra denna själv, haha!

    Av Maria V. Snyder så älskade jag hennes Giftet serie. Jag är inte heller så insatt i seriealbum men skulle verkligen rekommendera Amulett serien, finns både på svenska och engelska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli roligt att läsa dina svar sen :) Tack för tipsen, ser fram emot att läsa Giftet serien, den verkar riktigt bra! Ska definitivt kolla upp Amulett serien också! :)

      Radera
  5. Tack för taggen! Mina svar kommer upp på tisdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill göra den, ser fram emot dina svar :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...