torsdag 14 juni 2018

A Court of Frost and Starlight - Sarah J. Maas

Titel: A Court of Frost and Starlight 
Författare:
Sarah J. Maas
Språk:
Engelska
Serie:
A Court of Thorns and Roses #3.1
Antal sidor:
229
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Hope warms the coldest night.

Feyre, Rhys, and their close-knit circle of friends are still busy rebuilding the Night Court and the vastly-changed world beyond. But Winter Solstice is finally near, and with it, a hard-earned reprieve. 


Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, she finds that those dearest to her have more wounds than she anticipated--scars that will have far-reaching impact on the future of their Court.

Kommentarer:
Det är nog ingen nyhet att jag i princip har älskat alla böcker som jag har läst av Sarah J. Maas så självklart längtade jag efter att få läsa A Court of Frost and Starlight och läste den väldigt fort efter att jag hade fått hem den.

Tyvärr måste jag säga, så blev jag ganska så besviken på den.
Det var underbart att få läsa om alla karaktärerna igen för jag tycker om dem så mycket, och jag gillade att man fick läsa ur flera av karaktärernas perspektiv och inte bara ur Feyres.
Handlingen var däremot väldigt platt, det hände nästan ingenting och då det alltid brukar finnas så mycket action och spänning i Sarah J. Maas böcker så blev jag väldigt besviken… Det kändes som att den här boken egentligen inte behövdes för den ger inget nytt, men det var som sagt roligt att få läsa om alla karaktärerna igen.


A Court of Frost and Starlight blev tyvärr en besvikelse, men då jag älskar karaktärerna så mycket så får den ett betyg gillar.
Jag hoppas att nästa bok i serien kommer vara full av action och spänning och jag ser fram emot att få läsa mera om alla karaktärerna!

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...