fredag 15 juni 2018

Ensamma tillsammans - Jörgen Löwenfeldt

Titel: Ensamma tillsammans 
Författare:
Jörgen Löwenfeldt
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
191
Utgiven:
September 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Johan har kommit in på psykologprogrammet på Karolinska Institutet. Där träffar han Eva. Hon är hemlighetsfull och tycker att de ska vara blanka för varandra. Men Johan börjar ändå berätta. Om sin barndoms tristess. Om hur han lyckats göra sig ekonomiskt oberoende på nätpoker. Om hur han fyller väggarna i sin dyra lägenhet med illustrationer. Om hur han lägger ut sin egen konst på nätet, och om hur hypen kring hans verk drar igång och föder en fåfäng jakt på allt fler likes.
En dag är Eva borta. Johan inser att han inte vet någonting om henne. Och när han börjar leta inser han att inget som dyker upp om henne stämmer överens med den bild han har byggt upp.

Kommentarer:
Ensamma tillsammans är en bok som jag inte visste någonting om innan jag fick den hemskickad som en överraskning, vilket var väldigt roligt!
Det är författarens debut och jag tyckte att det var en bra och intressant debut.
Språket var lättsamt och fint och jag tyckte om huvudkaraktären Johan, han var väldigt egen och otroligt kreativ, och det var roligt att få följa honom. Eva tyckte jag inte att man lärde känna så bra, så jag fick inget bra grepp om henne. Handlingen väckte en del tankar och jag var inte beredd på hur boken skulle sluta. 

Ensamma tillsammans är en bok om relationer, ensamhet och kärlek och jag tyckte att den var en välskriven och intressant bok!

Betyg 6/10

Tusen tack till Mima förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...