tisdag 19 juni 2018

Legendary - Stephanie Garber

Titel: Legendary 
Författare:
Stephanie Garber
Språk:
Engelska
Serie:
Caraval #2
Antal sidor:
451
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
A heart to protect. A debt to repay. A game to win.

After being swept up in the magical world of Caraval, Donatella Dragna has finally escaped her father and saved her sister Scarlett from a disastrous arranged marriage. The girls should be celebrating, but Tella isn’t yet free. She made a desperate bargain with a mysterious criminal, and what Tella owes him no one has ever been able to deliver: Caraval Master Legend’s true name.

The only chance of uncovering Legend’s identity is to win Caraval, so Tella throws herself into the legendary competition once more—and into the path of the murderous heir to the throne, a doomed love story, and a web of secrets…including her sister's. Caraval has always demanded bravery, cunning, and sacrifice. But now the game is asking for more. If Tella can’t fulfill her bargain and deliver Legend’s name, she’ll lose everything she cares about—maybe even her life. But if she wins, Legend and Caraval will be destroyed forever.

Welcome, welcome to Caraval...the games have only just begun.

Kommentarer:
Legendary är den efterlängtade uppföljaren till Caraval som var en av mina favoriter som jag läste förra året, så mina förväntningar på Legendary var otroligt höga och jag kan glatt säga att den levde upp till dem för jag älskade Legendary!

I Carval fick vi följa Scarlett på hennes äventyr,  och i Legendary får vi istället följa hennes syster Donatella, eller Tella och jag tyckte mycket om att få lära känna henne bättre och jag tyckte mycket om henne.
Det var intressant att få veta mer om världen och magin och handlingen var minst lika magisk som i Caraval men jag tyckte att det var mer spänning och mystik, vilket jag gillade. Jag vill inte nämna mer om handlingen eftersom jag inte vill spolia något.

Legendary var så magisk och fängslade och nu längtar jag halvt ihjäl mig efter den tredje och avslutade boken Finale som kommer nästa år!

Citat:
“Every good story needs a villain.

But the best villains are the ones you secretly like.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...