fredag 8 juni 2018

Månadssammanfattning: Maj 2018

Läst i maj: 
67. The Ship of the Dead - Rick Riordan
68. Giant Days vol 1 - John Allison 
69. Children of Blood and Bonen: Solstenen - Tomi Adeyemi 
70. Hinsides väktare - Karin Alvtegen & Albin Alvtegen 
71. Jane Eyre - Charlotte Bronte (ljudbok) 
72. A Court of Frost and Starlight - Sarah J. Maas 
73. Daughter of the Pirate King - Tricia Levenseller (omläsning)
74. Syndabocken - Sofie Sarenbrant 
75. Daughter of the Siren Queen - Tricia Levenseller 
76. De förlorade - Henrik Fexeus 
77. Caraval - Stephanie Garber (omläsning)
78. Half a King - Joe Abercrombie (ljudbok)
79. Legendary - Stephanie Garber 
80. Äventyren på Hildalsholm - Malum - Hanna Blixt 
81. Patrioterna - Pascal Engman (ljudbok)
82. Porten - Astrid Ahlberg 

Goodreads utmaning: 82/100
Antal lästa böcker: 16 
Svenska/engelska: 8/8
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 2
Antal kortisar (under 200 sidor): 1
Antal ljudböcker: 3
Antal omläsningar: 2
Avslutade serier: 3
Påbörjade serier: 3
Bästa boken: Legendary! Även om jag älskade Children of Blood and Bone också! 
Favorit: Äntligen är Jane Eyre utläst och den var så bra! 
Månadens överraskning: Patrioterna tillhör inte den genren som jag vanligtvis läser men den blev en positiv överraskning. 
Månadens besvikelse: Det känns väldigt tråkigt att månadens besvikelse blev en bok av Sarah J. Maas men jag blev besviken på ACOFAS. 
Kommentarer: 
Jag är väldigt nöjd med läsningen i maj, det blev en härlig blandning av recensionsexemplar och andra böcker och jag är så glad över att jag äntligen läste Jane Eyre. 
Jag kommer inte att lägga upp en tbr för juni för jag har tänkt fokusera på mina olästa recensionsexemplar och sedan bara läsa det jag vill, vilket känns ganska skönt. 

Hoppas ni hade en bra läsmånad i maj! 


2 kommentarer:

  1. Helt otroliga mängder ni bokbloggare kan läsa på en månad. :) Jag som var så nöjd med mina 7 böcker i maj. Fast det är jag fortfarande. Jag läser så sakta och ibland har jag verkligen inget läsflyt eller lästid. Just nu håller jag till exempel på och segar mig igenom Heartless av Marissa Meyer på grund av dåligt med tid. Förhoppningsvis blir det bättre snart, för det är så frustrerande att hålla på med samma bok i flera veckor.
    Vad kul att du gillade Jane Eyre! Jag ska läsa om den vid tillfälle eftersom det är väldigt många år sedan sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska absolut vara nöjd med dina 7 böcker! Det ser ju ut olika för alla när det gäller lästid och läsflyt :) Tråkigt att det går segt med Heartless :/ Ja det var kul! Jag vet fortfarande inte vilket betyg den kommer få men den var iallafall väldigt bra och jag är så glad över att den blev läst :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...