lördag 9 november 2019

Månfolkets land - Caroline Hurtig

Titel: Månfolkets land 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
Själarnas öden #2
Antal sidor:
370
Utgiven:
Oktober 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris /Omnible 






Beskrivning från Bokus:
Ondska berörs inte av ondska, den vältrar sig i den, njuter av mörkret och förlustar sig i skräck.

Vilda och Vilja vet vilka uppoffringar som gjordes för att de skulle få leva. Med en mor som är ödesgudinna kan de inte ta många steg utan blickar som följer dem. Alla iakttar, väntar och bävar inför att få veta varför just de var speciella och vilka krafter de bär på. Men trots alla vakande ögon smyger sig andra väsen närmare, de dras till tvillingarna och vill vara i deras närhet.

Vilda och Vilja kastas in mitt i en storm av begär, vänskap, hat, avundsjuka och kärlek. De tvingas växa upp och kämpa för att finna sig själva. Finna sina egna styrkor när de ställs inför oanade utmaningar.

Hur stora är deras krafter? Och varför var deras liv så viktiga att ödet riskerade andras för att de skulle födas?

Kommentarer:
Månfolkets land är andra boken i serien Själarnas öden och jag tyckte att det var en riktigt bra uppföljare till första boken Ödesgudinnans val!

Jag fastnade verkligen för karaktärerna tvillingarna Vilda och Vilja, båda två var så modiga och starka.
Jag älskar att kvinnorna i den här serien är så starka och smarta, och  de har en hel del makt. 
Det är en hel del andra karaktärer som man får träffa också och jag uppskattade att det fanns en lista på alla karaktärerna, annars hade jag nog känt mig lite förvirrad. 

Världen som Caroline Hurtig har byggt upp är så fantasifull och jag älskar att befinna mig i den, precis som jag skrev om första boken så finns alla möjliga typer av väsen som troll, älvor och gudinnor.
Handlingen tyckte jag var lite mörkare än första boken och det var så spännande och det bjöds på en hel del öväntande vändningar som gjorde att jag inte kunde sluta läsa. Handlingen var också full av vänskap, sorg och kärlek och det är bara så bra!

Månfolkets land bjöd på en spännande och fängslande läsning med starka kvinnliga karaktärer och den klättrar upp bland mina favoriter. Rekommendera varmt!

Betyg 8,5/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...