lördag 23 november 2019

Sword Princess Amaltea bok 2 - Natalia Batista

Titel: Sword Princess Amaltea bok 2
Författare:
Natalia Batista
Språk:
Svenska
Serie:
Sword Princess Amaltea #2
Antal sidor:
175
Utgiven:
Augusti 2014
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Prinsessan Amaltea räddar prins Ossian från en fruktansvärd drake men resan har bara börjat. Vägen till hans mor är kantad av allt från brutala banditbrudar till en förtrollad källa. Som om inte det vore nor blandar Amalteas dryga storasyster Dorotea sig i leken...


Sword Princess Amaltea är en fartfylld äventyrsserie i en färgstark fantastvärld där könsrollerna är ombytta. En saga som känns igen, men ändå inte liknar någonting annat.

Kommentarer:
Jag läste bok två i serien om prinsessan Amaltea nästan direkt efter att jag läste den första boken och jag tyckte ännu mer om den här!
Handlingen var spännande och fartfylld och jag gillade att vi fick lite mer bakgrundshistoria. Amaltea utvecklades mycket i den här boken och jag tyckte mer om henne nu. Slutet var riktigt spännande och nu måste jag köpa hem bok 3!
Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...