måndag 4 november 2019

Skyward - Brandon Sanderson

Titel: Skyward 
Författare:
Brandon Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
Skyward #1
Antal sidor:
513
Utgiven:
November 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Defeated, crushed, and driven almost to extinction, the remnants of the human race are trapped on a planet that is constantly attacked by mysterious alien starfighters. Spensa, a teenage girl living among them, longs to be a pilot. When she discovers the wreckage of an ancient ship, she realizes this dream might be possible—assuming she can repair the ship, navigate flight school, and (perhaps most importantly) persuade the strange machine to help her. Because this ship, uniquely, appears to have a soul.

Kommentarer:
Brandon Sanderson har gjort det ännu en gång! Skyward var bara så otroligt bra och jag kunde inte sluta läsa den! Jag fastnade på en gång för huvudkaraktären Spensa och hennes karaktärsutveckling var riktigt bra.
Handlingen var både intressant och spännande och slutet var helt otroligt.
Den här boken har allt jag gillar, vänskap, humor, underbara karaktärer, spänning, twister och mycket mer.

Skyward var helt fantastisk och den är en av de bästa böckerna som jag har läst i år, och nu längtar jag ihjäl mig efter nästa bok!

Citat:
“People need stories, child. They bring us hope, and that hope is real. If that's the case, what does it matter whether people in them actually lived?”


Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...