söndag 24 november 2019

Now Entering Addasmville - Francesca Zappia

Titel: Now Entering Addamsville 
Författare:
Francesca Zappia
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
368
Utgiven:
Oktober 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris/Omnible  








Beskrivning från Goodreads:
Zora Novak has been framed.

When someone burns down the home of the school janitor and he dies in the blaze, everyone in Addamsville, Indiana, points a finger at Zora. Never mind that Zora has been on the straight and narrow since her father was thrown in jail. With everyone looking for evidence against her, her only choice is to uncover the identity of the real killer. There’s one big problem—Zora has no leads. No one does. Addamsville has a history of tragedy, and thirty years ago a similar string of fires left several townspeople dead. The arsonist was never caught.

Now, Zora must team up with her cousin Artemis—an annoying self-proclaimed Addamsville historian—to clear her name. But with a popular ghost-hunting television show riling up the townspeople, almost no support from her family and friends, and rumors spinning out of control, things aren’t looking good. Zora will have to read between the lines of Addamsville’s ghost stories before she becomes one herself.

Kommentarer:
Jag har gillat båda böckerna som jag har läst av Francesca Zappia, framför allt Eliza and Her Monsters som är en av mina favoritböcker så jag såg verkligen fram emot att läsa Now Entering Addamsville men tyvärr blev jag riktigt besviken.
Jag trodde att boken skulle vara lite mer fokuserad på spöken och att stämningen skulle vara lite mer mystisk men jag tyckte inte att det var det.

Jag tyckte inte att handlingen var speciellt spännande, som jag hade hoppats och jag fastnade tyvärr inte för någon av karaktärerna, även om Zora var väldigt tuff. Jag kände vid flera tillfällen att jag knappt orkade fortsätta läsa, och det är aldrig en bra känsla.
Jag hade bara förväntat mig en spännande bok som handlade om spöken men det fick jag inte tyvärr.

Now Entering Addasmville var inte den bok som jag hade hoppats på tyvärr.

Betyg 3,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...