torsdag 4 juni 2020

Mellody Looh Förvandlingen - Gabriella P. Kjeilen

Titel: Mellody Looh förvandlingen 
Författare:
Gabriella P.  Kjeilen
Språk:
Svenska
Serie:
Mellody Looh #3
Antal sidor:
420
Utgiven:
Maj 2020 (denna utgåva)
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
När allt ställs på sin spets, väljer du den du vill vara eller den du måste vara? 

Nattetid avlöser mardrömmarna varandra och under dagarna är det istället brutala tankar om hämnd som fyller Mellodys sinne. Efter att ha förlorat så mycket vet hon inte hur hon ska gå vidare.


Den enda utväg hon ser är att ge efter för hämnden och ge sig av på en resa till Östlandet. Ett sandbeklätt land där drakar flyger över den molnfria himlen. Men det hon inte inser är att hennes beslut är början till det profeterade slutet.

Kommentarer:
Mellody Looh förvandlingen är den tredje och sista delen i trilogin om Melloy Looh och jag hade rätt höga förväntningar på denna då jag älskade bok ett och två, och blev jag besviken? Nej inte ett dugg!

Handlingen bjöd på spänning och driv från första sidan och sedan höll det sig genom hela boken. 
Jag fullkomligt älskar världen som Kjeilen byggt upp och det är fullt av formskiftare, häxor, vampyrer och mycket mer! Karaktärerna är allihopa så fantastiska och jag gillar dem allihopa, men mina favoriter är ändå Mellody och Rose.
 Som jag skrev i min recension om andra boken så är Mellodys karaktärsutveckling riktigt bra och hon fortsatte att växa i den här boken, vilket jag gillade. 
Det enda som är tråkigt är att jag inte har några fler böcker att läsa av Kjeilen nu så nu får jag ta och längta tills hon skriver något nytt.

Mellody Looh - Förvandlingen var helt fantastiskt bra och jag kan verkligen rekommendera den här serien till alla för den är bara så bra!

Betyg 9/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...