lördag 20 juni 2020

Serpent and Dove - Shelby Mahurin

Titel: Serpent and Dove 
Författare:
Shelby Mahurin
Språk:
Engelska
Serie:
Serpent and Dove #1
Antal sidor:
513
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Bound as one to love, honor, or burn.

Two years ago, Louise le Blanc fled her coven and took shelter in the city of Cesarine, forsaking all magic and living off whatever she could steal. There, witches like Lou are hunted. They are feared. And they are burned.

Sworn to the Church as a Chasseur, Reid Diggory has lived his life by one principle: thou shalt not suffer a witch to live. His path was never meant to cross with Lou's, but a wicked stunt forces them into an impossible union—holy matrimony.

The war between witches and Church is an ancient one, and Lou's most dangerous enemies bring a fate worse than fire. Unable to ignore her growing feelings, yet powerless to change what she is, a choice must be made.


And love makes fools of us all

Kommentarer:
Serpent and Dove kom ut förra året och jag blev så nyfiken när jag hörde talas om den.
Jag tyckte att den var riktigt bra och jag längtar efter fortsättningen så mycket!
Det jag gillade allra mest var karaktärerna, både Lou och Reid var bara så fina och jag gillade dem både tillsammans och var för sig.

Första halvan av boken tyckte jag var lite långsam men det gjorde ingenting eftersom jag älskade karaktärerna så mycket, sedan höjdes tempot och det blev mycket spännande.
Handlingen bjöd på spänning, underhållning, kärlek, häxor och häxjägare och det var helt enkelt så bra! 

Serpent and Dove bjöd på en spännande läsning med underbara karaktärer och nu längtar jag tills uppföljaren släpps! 

Citat:
“I loved her. Despite everything. Despite the lies, the betrayal, the hurt. Despite the Archbishop and Morgane le Blanc. Despite my own brothers. I don't know if she returned that love, and I didn't care. If she was destined to burn in Hell, I would burn with her.”

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...