lördag 27 juni 2020

Oslagbar - CN Persson

Titel: Oslagbar 
Författare:
CN Persson
Språk:
Svenska
Serie:
Maddoxx Silver #1
Antal sidor:
276
Utgiven:
Maj 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Anton är lyckligt nyförälskad i flickvännen Nora. Men varför dras hans ögon då mot Sandy gång på gång? Han är inte intresserad av henne. Inte egentligen ... 
Allt Anton önskar är att få vara som alla andra. Den perfekta fasaden har han putsat på hela sitt liv, den som hemlighåller vem han egentligen är. Men att vara Superhjälten Axius lärling är någonting som förväntas av honom, ingenting han själv önskar. Han ska viga sitt liv åt att rädda människor i nöd. Men om någon får veta vem han egentligen är riskerar han att försvinna spårlöst. Vilket myndigheterna sett till att så många av deras sort redan gjort.

Kommentarer:
Oslagbar är första delen i Maddoxx Silver serien och är författarens debut.
Jag är lite svag för böcker med superhjältar så när jag fick förfrågan att läsa Oslagbar tackade jag glatt ja.
Jag gillade verkligen språket som var så målande och jag drogs verkligen in i karaktärernas tankar och känslor.

Jag var däremot inte beredd på att det skulle vara så mycket fokus på tonårsproblematik och inte lika mycket fokus på superkrafterna.
Jag tyckte verkligen om att få läsa om Antons superkraft och allt som hör det till, men jag var inte lika förtjust i att läsa om allt drama som hände kring Nora och Sandy, även om det var riktigt bra beskrivet för jag kunde verkligen känna alla känslor som karaktärerna kände.  Jag fastnade tyvärr inte riktigt för någon av karaktärerna, jag ville så gärna tycka om Anton men mycket av hans val höll jag inte riktigt med om, men det gjorde honom ändå väldigt trovärdig
Jag ville ändå hela tiden veta vad som skulle hända och det gjorde att jag plöjde hela boken på några dagar. Handlingen var emellanåt riktigt spännande och det gillade jag, jag hade som sagt bara velat ha mer fokus på superhjältarna och deras krafter än på tonårsdramat. 

Jag tror dock att detta är en bra bok att läsa om du inte läst så mycket fantasy eller sifi och vill börja någonstans, börja här!

Oslagbar bjöd på en välskriven och spännande läsning och jag ser fram emot att fortsätta med serien när uppföljaren släpps!

Betyg 6/10

Tusen tack till författaren & Visto förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...