måndag 29 juni 2020

Somewhere Only We Know - Maurene Goo

Titel: Somewhere Only We Know 
Författare:
Maurene Goo
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
320
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
10 00 p.m.: Lucky is the biggest K-pop star on the scene, and she's just performed her hit song "Heartbeat" in Hong Kong to thousands of adoring fans. She's about to debut on The Tonight Show in America, hopefully a breakout performance for her career. But right now? She's in her fancy hotel, trying to fall asleep but dying for a hamburger.

11 00 p.m.: Jack is sneaking into a fancy hotel, on assignment for his tabloid job that he keeps secret from his parents. On his way out of the hotel, he runs into a girl wearing slippers, a girl who is single-mindedly determined to find a hamburger. She looks kind of familiar. She's very cute. He's maybe curious.

12:00 a.m.: Nothing will ever be the same.

Kommentarer:
Somewhere Only We Know blev min första bok av Maurene Goo men det kommer inte bli den sista då jag älskade den här boken så mycket!
Jag trodde att det skulle vara en varm och fluffig contemporary och det var den men den hade så mycket mer djup än jag trodde, och dessutom handlar den även om ångest och det gillade jag! Det var så bra beskrivet. Handlingen utspelar sig under en dag och det gillade jag också.

Jag gillade både Lucky och Jack, speciellt Jack som bara var så snäll och fin. Deras kemi var också riktigt bra beskrivet.
Det var också intressant att boken utspelar sig i Korea och att man fick veta lite mer koreansk kultur.

Somwhere Only We Know var den perfekta boken att läsa nu på sommaren för den var så bra! Rekommenderas varmt! 

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...