söndag 28 juni 2020

TBR Tag

Den här taggen gjorde jag för flera år sedan och tänkte att det är roligt att göra den igen och se om mina svar har ändrats.

Frågor:
1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Clockwork Princess. Jag har läst ungefär 200 sidor och gillar den men av någon anledning la jag ner och började läsa något annat, men jag ska plocka upp den igen! 



2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?Kingdom of Ash av Sarah J. Maas. Dels är boken enorm och dels behöver jag läsa om några böcker innan jag kan läsa den.

3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på  en serie? Röta av Siri Pettersen & A Reaper at the Gates av Sabaa Tahir. 

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?Where the Mountians Met the Moon av Grace Lin & För att kunna leva av Yeonmi Park



5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?Jag är lite nervös inför att läsa The  Starless Sea av Erin Morgenstern eftersom jag inte var så förtjust i The Night Circus. 

6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
1793 av Niklas Natt och Dag

7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?Ett litet liv av Hanya Yanagihara 

8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?Flame in the Mist av Renée Ahdieh 

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 
Det är nog fortfarande Främlingen av Diana Gabeldon

4 kommentarer:

  1. Clockwork Princess har den finaste och mest hjärtslitande epilog jag någonsin läst, och jag grät. :) Hoppas att du gillar den när du väl läser den.
    Jag är nervös inför att läsa The Starless Sea för att jag tyckte väldigt mycket om The Night Circus. :) Så olika det kan vara.

    SvaraRadera
  2. En så rolig tag! Den ska jag absolut göra! :D En del av böckerna känner jag likadant för, (speciellt Främlingen) jag ska ta ett varv här hemma i biblioteket och se vad jag hittar ikväll. Tack för att du taggade mig! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för taggen! Jag gör den nog i en video framöver! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt, ser fram emot att se den videon :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...