fredag 10 juli 2020

Sommarmystik - Emelie Kempe

Titel: Sommarmystik 
Författare:
Emelie Kempe (och flera)
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
222
Utgiven:
Juni 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
I en sommarnatt fylld med magi och övernaturliga väsen går ingen säker.

Jag vaknade för sent, det stod bortom allt tvivel. Min kropp var i ofas, en stickande känsla av att något var på tok spred sig under min mörka hy. Under de tusen år jag haft som uppgift att väcka sommaren, ljusets tid, hade jag aldrig vaknat för sent ...


I Sommarmystik möter du 20 noveller av 18 författare, presenterade av Nohiding Förlag, med Emelie Kempe som redaktör.

Kommentarer:
Sommarmystik  innehåller 20 noveller som alla hamnar inom fantastiken och jag måste säga att jag blev positivt överraskad av Sommarmystik då jag tyckte egentligen att alla novellerna var riktigt bra! Några var rätt så läskiga också och det var jag inte beredd på. Alla var så bra skrivna och riktigt fängslande!

Mina favoriter var, Bara ondska av Linda Andersson, Jag glömmer aldrig den sommaren av Kristina Suomela, Flickan på vinden av Håkan Matsson, Kan jag älska dig? av Isabelle Lundberg och Sommaren med mormor av Emelie Kempe. De var några som stack ut lite extra men som sagt så tyckte jag egentligen om allihopa.

Sommarmystik bjöd på en fängslande och magisk läsning och det är den perfekta novellsamlingen att läsa i sommar! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Tusen tack till Nohiding förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...