måndag 6 juli 2020

Willow Moss and the Lost Day -Dominique Valente

Titel: Willow Moss and the Lost Day 
Författare:
Dominique Valente
Språk:
Engelska
Serie:
Starfell #1
Antal sidor:
288
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Misfit witch Willow Moss holds the fate of the magical world of Starfell in her rather unremarkable hands . . . A spellbinding new fantasy series for readers aged 8–12, perfect for fans of Cressida Cowell.

Willow Moss, the youngest and least powerful sister in a family of witches, has a magical ability for finding lost things – like keys, or socks, or wooden teeth. Her magic might be useful, but it’s not exactly exciting . . . Until, that is, the most powerful witch in the whole of Starfell turns up at her door needing Willow’s help.


A whole day – last Tuesday to be precise – has gone missing. And the repercussions could be devastating. Can Willow find the day to save the day?

Kommentarer:
Willow Moss and the Lost Day är första boken i en middle grade serie och som ni säkert vet vid det här läget så älskar jag middle grade! Jag är också lite svag för böcker som handlar om häxor och det finns det gott om i Willow Moss and Lost Day, vilket jag såklart gillade.

Jag gillade verkligen huvudkaraktären Willow, hon var så modig och stark.
Handlingen var verkligen full av allt möjligt, vi får träffa både drakar och troll och det var mycket underhållning och äventyr också!

Jag ser fram emot att läsa uppföljaren för jag läser mer än gärna om Willow och ett nytt äventyr!

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Den här älskade jag också när jag läste den förra året! :D Jag har precis köpt den andra delen och ska snart börja läsa den. Visst är middle grade böcker underbara! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja middle grade är det bästa :D Hoppas tvåan är minst lika bra!

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...