lördag 18 december 2021

De fyra vindarna - Kristin Hannah

Titel: De fyra vindarna 
Författare:
Kristin Hannah
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
470
Utgiven:
Augusti 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Texas, 1934. Torka och stormar plågar människor och djur. Som så många andra på slättlandet tvingas Elsa Martinelli till slut lämna sitt hem - den lilla farmen som hotas att begravas i sanden. Hon ger sig av västerut med sina två små barn i hopp om ett bättre liv i Kalifornien. Men resan blir längre och ankomsten svårare än hon någonsin har kunnat föreställa sig. I "De fyra vindarna" berättar Kristin Hannah om en kvinnas umbäranden, kamp och kärlek i skuggan av den naturkatastrof som drabbade nordamerikanska Mellanvästern på 1930-talet.


Kommentarer:
De fyra vindarna blev den första boken av Kristin Hannah som jag plockade upp men det kommer definitivt inte bli den sista för, wow vad bra den här boken var!

Den fångade mitt intresse från första sidan och sedan var jag fast, jag kunde inte sluta läsa förens den var slut. Jag kände så mycket med karaktärerna och jag ville bara att det skulle ordna sig för dem.  Boken berörde mig verkligen på djupet.
Elsas karaktärs utveckling var också toppen, hon växte så mycket under bokens gång.
Handlingen bjöd på mycket och jag kände också så mycket känslor under läsningens gång, och när slutet kom hade jag svårt att hålla tårarna borta.

De fyra vindarna var så gripande och fängslande! Rekommenderas varmt! En bok som alla bör läsa!

Betyg 9/10


Tusen tack till Albert Bonnier förlag för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Visst är den bra. Har läst flera av hennes böcker och älskat allihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var så bra, måste läsa mera av henne :)

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...